Selasa, 24 November 2009

DEMI INSAN YG AMAT AKU SAYANGI

Lagi sekali dlm hidup ku...Kenapa mesti ianya berulang lagi???knp ianya berlaku lagi di dalam hidup ku??knp aku harus menanggung lg semua ini??
Memikir dan melakukan sst demi kebahagiaan insan yg amat aku sayangi..Pengorbanan???Mengalah demi insan yang amat aku sayangi dan cintai...Lagi sekali aku biarkan hati aku sakit dan luka dan kecewa semta-mata untuk dia..Untuk kebaikan semua pihak..Lg sekali aku terpaksa melepaskan rs cinta dan syg aku terhadapnya demi kebahagiaan dia dan keluarganya yg sedia ada...

Aku faham dan mengerti aku ini hanya insan ketiga yg hadir dlm hidupnya...Cinta yg hadir dlm hidupku x pernah aku miliki untuk selamanya..Setiap kali aku akn mengalah dan melepaskannya..Demi kebahagiaan dan kebaikan semua pihak..Aku gembira melihat dia bahagia di samping keluarga yg di sayangi dan tercinta..

Aku pula, tetap begini..tetap aku dulu dan kini...sama sahaja...Manusia sering menilai seseorg dr mata kasar sahaja tanpa mengetahui hakikat yang sebenar...Sejak dulu hingga sekarang aku sentiasa memikirkkan tentang perasaan orang, tentang perasaan insan sekeliling ku yg aku sayangi.Menjaga hati demi insan yg aku sayangi..Sehingga menyeksa jiwa ku sendiri...

Hati aku yang lara, ku ubati lukanya sendiri..sejak dulu beginilah aku..Aku gembira dan tersenyum sendiri tatkala melihat insan yg pernah aku sayangi dan cintai bahagia di samping keluarga dan kekasihnya...Rela aku begini, menangis sendirian merawat luka ku sendiri....

Akhirnya aku berjaya membuat diriku sbg pesalah, di hukum atas apa yg sengaja ku lakukan, di nilai dr pandangan mata kasar, di benci dan di lupakan, ..Walaupun pd awlnya amat berat hati aku utk melakukannya, bukan semudah yg di sangka, namun ku gagahi juga hati ini dan diri ini, demi cintaku dan insan yang amat ku sayangi...Ku kuatkan dan ku yakinkan diri ini bahawa aku boleh melakukannya..Ku tabahkan hati ini untuk menghadapi segala kemungkinan walaupun aku tahu perit yang akan aku tanggung..Perit dan penderitaan yg aku sendiri tak tau sampai bila harus ku tanggung??Aku berserah kepada Yang Maha Esa....ALHAMDULILLAH semuanya berjalan dengan lancar..

Bagaimana agaknya ye hr2 yg akn aku lalui slps ini??Semoga ada sinar bahagia yg akn aku miliki satu hr nanti Insyaallah..Amin...

Buat insan yang pernah dan amat aku sayangi dan cintai sekarang ini, terima kasih aku ucapkan kerana sudi menyayangi dan menyintai diri ini..walaupun ikatan kasih antara kita bertahan selama beberapa tahun namun aku tetap bahagia di sampingmu...Dan aku juga rs bahagia tatkala melihat kau bahagia bersama isteri dan ank2 tersyg...Doaku selalu mengiringi mu di mana jua kau pergi dan kau lakukan ..En Azman....nama yang memang dan telah terpahat di hati aku sejak dia mula mengetuk pintu hatiku, menjd penawar dan perawat hati ini ketika diri ini sedang dalam kelukaan dan kecewa kerana cinta seseorang satu ketika dulu.Dia juga yg telah membuatkan aku melupakan insan yg pernah mengecewakan aku dahulu... hingga kini dan selamanya dia tetap di hatiku....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan