Khamis, 12 November 2009

AKU BUNTU....

Aku tak tau dah nak kata apa lagi..harus bagaimana lagi hendak aku lakukan, memang aku terlalu memendam perasaan, terlalu berahsia, terlalu sensitif, terlalu pandai berkata-kata, terlalu tidak berterus-terang, terlalu dan terlalu..semuanya ibarat melampau sesangat..

aku juga terlalu bersedih, terlalu tertekan, terlalu derita..mungkinkah?mungkin ya bg aku tp tidak pada org lain di sekeliling ku dan yang mengenaliku...Mereka melihat dan berkata aku sedang bahagia, nampak gembira, sentiasa terukir senyuman di bibir, sentiasa usik-mengusik, peramah tapi hati aku...hanya aku dan Dia tmpt aku mengadu..

Aku sujud kepada Nya..ku mohon petunjuk dari Nya sentiasa tanpa mengenal jemu..Namun jawapan yg ku temui tetap satu...hatiku tetap merindui dan menyayangi dia, ingatan ku tetap melayang terhadap dia, puas aku nyatakan, aku luahkan, aku buktikan tp dia tetap meraguinya..bagaimana lagi harus aku lakukan???

Pernah terlintas ingin saja ku bawa hati aku yg terluka,terguris, terkilan,tersedu, dan terlara ini pergi meninggalkan segalanya demi mencr erti sebuah ketulusan hati, makna dalam semua pengertian, perleraian sebuah kekusutan, kesimpulan dlm ERTI PERHUBUNGAN INI dan meninggalkan segala2nya ank2, kerja dan semuanya utk sementara waktu...tapi semuanya akn menambahkan dan merumitkan keadaan jika aku pergi tanpa sebrg pesan...tapi itulah yg aku ingin lakukan skrg ini....

Ya Allah berilah aku petunjuk dan hidayahMu..Kurangkanlah bebanan pperasaan yang ku tanggung ini, permudahkanlah setiap apa yang ingin aku lakukan.....Aku terlalu menyayanginya...Hanya kepadaMu tempat aku memohon dan berserah....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan