Ahad, 21 Mac 2010

Bahagia...Bahagiakah aku???

Aku ini wanita biasa..insan biasa...lemahkah aku??entah la...tapi hati aku terlalu menyayanginya..semakin ingin aku lupakan dirinya namun terasa dirinya semakin dekat dan hampir dengan ku..
Pernah suatu ketika dulu aku mencuba untuk melupakan dirinya namun aku tidak terdaya..hati ku..diriku..semakin lama dan semakin hari semakin menyayangi dan merinduinya...
Aku cuba dan terus mencuba namun perasaan ku semakin menebal terhadapnya..dan akhirnya aku mengalah memang aku dan dirinya saling memerlukan di antara satu sama lain..
Tidak salah memilih dan menyintai suami orang sekiranya dia mampu..dia berlaku adil dan bertanggungjawab di atas segala-galanya..alhamdulillah selama 2 tahun aku mengenalinya memnag dia seorang lelaki,suami dan ayah yang bertanggungjawab..
Sepanjang perkenalan kami hingga kini tidak pernah sekalipun aku mendengar dari bibirnya tentang keburukan isterinya malah dia amat menyayangi isteri dan ank2..
Tidak seperti lelaki lain (suami lain) menyintai wanita lain dan memburukkan isteri yg sedia ada kepada wanita lain yg dicintai...Bagi aku lelaki begitu adalah lelaki durjana..Mnegapa mesti memburukkan isteri tatkala sudah ada perempuan lain sedangkan sblm mengenali perempuan lain isterilah peneman setia dan isterinya jugalah tmpt dia meluahkan segalanya..dan kerana cinta perempuan lain demi nafsu sanggup melupakan segala apa yg ada...memburukkan segala apa yg ada selama ini...kasihan wanita juga yg menjd mangsa...
Tapi lain sekali dgn lelaki@suami org yg aku kenali ini mmg berbeza sekali...
Tidak pernah kedengaran sekali dan sedikitpun di telinga ku ttg keburukan isterinya malah kebaikan saja yg aku dengar..Dengan aku dia telah jatuh cinta semula seperti mula2 dia jatuh cinta terhadap isterinya dahulu....namun kasih sayang dan cintanya terhadap isterinya tidak pernah berubah...dan inilah kali kedua dlm hidupnya dia telah jatuh hati kepada aku..
Tanggunjwb???Ya,dr segi tggungjwb dia memang seorg yg bertggungjwb..berlaku adil terhadap isteri pertama dan juga aku isteri keduanya...ya,aku bahagia dengannya....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan