Ahad, 18 Oktober 2009

Dia tetap kembali kepadaku...

alhamdulillah sejak peristiwa malam itu, selama seminggu aku memendam rasa..

slps apa yg berlaku mlm itu aku jd buntu dan saat itu kedengaran lagu syahdu nyanyian aisyah..dengan tidak semena-mena air mataku mengalir..bukan setitik tapi deras sungguh sederas air terjun..aku jadi tidak keruan, aku baru shj menghantar jay pulang ke rumah sewanya, semasa si dia kol aku br shj keluar dr perumahan rumah sewa jay, aku menangis sepuas-puasnya slps itu, sampai shj di traffic light pantai putri jay kol aku dan nak jumpa aku di caltex katanya ada brg penting miliknya tertggl di dlm kereta ku, so aku pun berpatah semula dan menanti jay di caltex, saat itu airmata masih trus mengalir, aku tidak dpt dan terdaya untuk mengawal perasaan sedih ku ketika itu, sehingga jay sampai mengetuk cermin kereta ku, lantas aku mengesat air mata dan menoleh ke arah lain, jay duduk di sebelah tempat penumpang, aku pula langsung tidak memandangnya.aku cuba mendptkan semula semangat dan kekuatan ku.Aku tidak mahu jay tahu akn masalh yg ku hadapi..mmmg jay x pernah tahu apa yg sdg bergolak di dlm hidupku selama ini..tp dia bukannya budak kecik...

Jay merenungku..dia tau aku br lps menangis,dia bertanya pd ku, namun aku menafikannya dan masih tidak mahu menoleh memandangnya walau berulangkali dia memanggil namaku...Dia menarik wajahku supaya memandangnya, dan ya!ketika itu airmata ku menitis dengan tiba-tiba, mata ku merah dan bengkak sedikit.Jay merenungku dengan wajah yang sayu dan penuh simpati...dia mengesat airmata yg mengalir di pipiku...Dan dia kata sbg seorg sahabat dan teman setia dia tak mahu melihat aku menangis dan jgnlah disimpan segalanya sendirian luahkan shj....Aku serba salah ..kerana Jay memang teman setia ku, dia yg bnyk memberi kegembiraan di saat aku dlm kesedihan..walaupun dia tidak pernah tahu gelora yg melanda di hatiku, namun dia tetap sabar melayan kerenah ku...walaupun dia penat dan mengantuk kerana kerja syif mlm namun dia tetap gagahkan diri semata-mata untuk menemaniku...oh, jay kau memang terlalu baik..

Setelah di desak oleh Jay, lantas aku berterus-terang dengan Jay ttg kisah hidupku, dgn ex-husben ku dahulu, dan shgga lah aku bertemu dgn si Dia...dan mslh yg melanda antara aku dan si Dia...saat itu airmata ku mengalir begitu deras sekali...Jay mendengar dgn penuh setia..dan sehingga kini jay tetap menjd teman setiaku...

Si Dia pula slps mlm itu selama semggu kami tidak dpt jumpa, aku ada cuba menghubungi di pej dua hr slps itu tp dia tidak mahu berckp dgn ku katanya tiada mood dan masih serabut...aku tetap bersabar kerana jay berpesan org yg bersabar akn di beri ganjaran oleh Nya...dan cukup 5 hr dia dtg ke rumah sewa ku dan berjumpa dgn ku...katanya dia terlalu merindui aku....dia keluar dr rumah dlm pukul 11.30pg dan terus ke rumah ku..katanya setiap hr dan saat dia sering terbyg dan terkenang aku...dia memeluk ku erat..dia tidak sangka betapa sukarnya hr2 yg di laluinya sejak isterinya sudah tahu tentang kami...aku faham dan mengerti ..tp apakan daya...yg penting hanya kesabaran yg dpt mengatasi segalanya...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan