Khamis, 8 Oktober 2009

aku di belenggu dengan perasaan yang aku sendiri tidak pasti..sejak kelmarin..semalam....sehingga ke hari ini..puncanya sedikit sahaja..tapi bahangnya terasa sampai ke hari ini..dan esok ,lusa aku tak pasti apa lagi...

ptg hr selasa, aku bersama sahabat baik ku jay yang setia menemani aku dari pagi hingga ke malam dan mencari tiket untuk aku bertemu dgn sahabatku di sebuah negeri di Malaysia juga,..sebelum pergi aku minta pendapat seorg insan yang aku sayangi dan cintai sepenuh hati,jiwa dan ragaku...aku tak pasti sama ada nk pergi ke negeri lain dgn bas @ dengan kereta kecil ku sahaja, ptg itu aku call dia dan dia kata lebih jimat naik bas, so aku pun pergilah terminal bas dengan jay sblm maghrib hampir senja gitu....aku membeli tiket awal pagi sesudah subuh...kemudian aku call dia lagi, tp dia kata dia akn call aku balik sebab dia tgh main golf..so aku sabar dan tggu dia call aku...jay yg amat memahami masih setia menemani ku...

tujuan aku bukan apa hanya ingin memaklumkan dia yang aku akn bertolak esk naik bas pukul 7.30pg..dan jika dia berkesempatan tlg ambil aku dan hantar aku ke terminal itu sahaja sebelum aku pergi ingin aku menatap dan mencium tangannya mana tau nak jalan jauh takut tak jumpa terus...(syahdu sungguh aku kan...)tp panggilan dr dia tidak kunjung jua..tepat pukul 8pm aku call dan aku sangka dia belum pulang ke rumah lg..dia pernah berpesan jgn call dia jika dia berada di rumah...akan mengundang bahaya...tp salahkah aku??dia janji akan call aku semula slps habis main golf dlm pukul 7.30pm..namun dia x call so aku budget br stgh jam berlalu mgkn dia masih di luar so aku pun call dia dan dia berckp berbisik dgn aku dia di rumah so aku trus cut off call....then x lama slps itu wife dia call aku semula dan marah-marah...oh!tidak....lagi sekali!masalah!kali ni aku rs lg teruk....then stgh jam kemudian no pulic lal kuar...oh no!rupa2nya dia call aku pakai pulic phone..wife dia dah rampas handfon dia dan mengamuk2 then dia lari keluar dari rumah seketika untuk meredakan keadaan..

aku sungguh sedih dgn apa yg dia ckp dkt aku mlm tu....

oh,percayalah tidak semudah itu untuk aku melupakanmu dan segala apa yang telah kita lalui..aku tau di hatimu kau amat menyayangi ku,namun keadaan telah memaksa...hati dan perasaan tidak boleh di paksa dan d tipu....we still need and love each other...but...oh...only both of us and Allah know...

3 ulasan:

  1. salam kenal..semoga terus tabah melalui liku2 hidup ini..semoga perkenalan ini dpt kite bertukar2 fikiran & pengalaman..
    salam dari,
    firuz a.k.a makdara terdiva

    BalasPadam
  2. firuz:salam kenal juga buat firuz...insyaallah hendaknya..

    BalasPadam
  3. erm,,alkisahnya,,,baru la tau.....k la..smoga akan terus berbahagia dgn pilihan yg dibuat,,,amin,,,

    BalasPadam